2017年3月6日 星期一

FNAF歌曲翻譯"I Can't Fix You" 我修不好你




I've been trying for so long,
我已經嘗試了很久

To sing you the right song
對你唱出正確的歌

To show you something different every day
讓你看見不同的每一天

So you hear what I have to say
所以你聽到我說的話

Like puzzle pieces
就像拼圖般

And now we're here at a stand still
現在我們在這受困

I wonder if you feel
我不知道你是否感覺到

The kind of pain that rips your insides out?
那種痛入心裡的感覺

That's something I know all about,
這就是我感覺到的

Shocking, ain't it?
十分恐怖,不是嗎?

Is it because I can't be her?
是因為我無法成為她嗎?

Made your mistakes and make me hurt
使得你的錯誤傷害了我

I can't fix you
我修不好你

Is it because I can't be her?
是因為我無法成為她嗎?

Made me awake and make me hurt
讓我甦醒並傷害了我

I can't fix you
我修不好你

I can't fix you
我修不好你

I can feel my heart breaking
我能感覺我的心碎了

Mistakes I've been making
我一直在犯錯

I'm running out of patience to pretend
我失去了假裝的耐性

This isn't how I'll let it end
這不是我讓他結束的方法

My feigning fading
我的偽裝退色了

You've been mourning your loss here
你在這煩惱你失去的

And that's grinding my gears
而我的齒輪轉動著

How can a human lose their self control?
如何讓一個人類失去理智?

There's nothing left to make you whole
已經無法使你完整

I'm done explaining
我已解釋完畢

Is it because I can't be her?
是因為我無法成為她嗎?

Made your mistakes and make me hurt
使得你的錯誤傷害了我

I can't fix you
我修不好你
Is it because I can't be her?
是因為我無法成為她嗎?

Made me awake and make me hurt
讓我甦醒並傷害了我

I can't fix you
我修不好你

 (間奏)

This is what happens when you leave it to somebody else
這是你把它給別人時會發生的事

If you want it done right you should just do it yourself
如何你想讓一切更正確,你就得自己嘗試

You oversaturate your world with nothing but machines
只有機器才能讓你的世界變好

You might make everyone happy but you're dead inside just like me
你能讓每個人快樂,但你會像我一樣死去

And now we're here at a stand still
現在我們在這受困

I wonder if you feel
我不知道你是否感覺到

The kind of pain that rips your insides out?
那種痛入心裡的感覺

That's something I know all about,
這就是我感覺到的

Shocking, ain't it?
十分恐怖,不是嗎?

We have a lot more in common
Than you would be calm with
我們有很多相似點,但比你冷靜

It's like we're the same person, me and you
就像你我是同一人

We both don't know what we can do...
我們都不知道我們能做什麼

Is it because I can't be her?
是因為我無法成為她嗎?

Made your mistakes and make me hurt
使得你的錯誤傷害了我

I can't fix you
我修不好你

Is it because I can't be her?
是因為我無法成為她嗎?

Made me awake and make me hurt
讓我甦醒並傷害了我

I can't fix you
我修不好你

Is it because I can't be her?
是因為我無法成為她嗎?

Made your mistakes and make me hurt
使得你的錯誤傷害了我

I can't fix you
我修不好你

Is it because I can't be her?
是因為我無法成為她嗎?

Made me awake and make me hurt
讓我甦醒並傷害了我

I can't fix you
我修不好你




本人還是菜鳥,翻的不好請見諒

後記

聽完感覺蠻沉重的一首歌
不過那個[]究竟是誰呢?


這首歌告訴我們別被封面騙了XD

沒有留言:

張貼留言