2017年6月17日 星期六

Steven Universe 歌曲翻譯 Stronger than you 比你強大






This is Garnet.
我是石榴

Back together.
強勢回歸

And I'm never going down at the hands of the likes of you
我絕不會向你這種人低頭

because I'm so much better.
因為我比你好太多了

And every part of me is saying "Go get her".
而我身上的每一處說著"幹掉她"

The two of us ain't gonna follow your rules.
我們絕不照著你的規局走

Come at me without any of your fancy tools.
丟下你多餘的道具衝向我

Let's go, just me and you.
來吧!就我和你

Let's go, just one on two.
來吧!就一對二

Go ahead and try and hit me if you're able.
如果你可以的話就試著攻擊我吧

Can't you see that my relationship is stable?
你有看見我身體如此協調嗎?

I can see you hate the way we intermingle.
我知道你討厭我們兩人合而為一

But I think you're just mad 'cause you're single.
我覺得那是因為你孤單一人

And you're not gonna stop what we made together.
當我們同在一起,你將無法阻止我們

We are gonna stay like this forever.
我們將永遠不分離

If you break us apart, we'll just come back newer.
當你拆散我們,我們只會更加堅定

And we'll always be twice the gem that you are.
你永遠比不上我們的雙倍寶石心

I am made
我由愛而生

O-o-o-o-of
----

Lo-o-o-o-ove.
----

O-o-o-o-of
----

Lo-o-o-o-ove.
----

Lo-o-o-o-ove.
----
.
Lo-o-o-o-ove.
----


橄欖石:

別亂碰!你們這些野蠻人不知道自己在幹嘛!

紫晶:

你行的!珍珠!

珍珠:

!太空船!帶我們回家



This is who we are.
這就是我們

This is who I am.
這就是我自己

And if you think you can stop me,
如果你認為你能阻止我

Then you need to think again.
最好多加思考

'Cause I am a feeling,
因為我心中感情正澎湃

And I will never end,
而我絕不低頭

And I won't let you hurt my planet,
我不會讓你傷害我的家園

And I won't let you hurt my friends.
絕不讓你傷害我的朋友

Go ahead and try and hit me if you're able.
如果你可以的話就試著攻擊我吧

Can't you see that my relationship is stable?
你有看見我身體如此協調嗎?

I know you think I'm not something you're afraid of,
我知道你根本不把我放在眼裡

'Cause you think that you've seen what I'm made of.
因為你以為你已見識我的實力

But I am even more than the two of them.
但我更勝於他們的所有

Everything they care about is what I am.
他們在乎我勝於一切

I am their fury.
我有著他們的怒火

I am their patience.
我有著他們的堅忍

I am a conversation.
我是個連心共同體

I am made
我由愛而生

O-o-o-o-of
----

Lo-o-o-o-ove.
----

O-o-o-o-of
----

And it's stronger than you.
我的愛絕對比你強大

Lo-o-o-o-ove.
----

O-o-o-o-of
----

Lo-o-o-o-ove.
----

And it's stronger than you.
我的愛絕對比你強大

寶衛隊:

石榴!

石榴:

這艘船要下墜了!

史帝芬:

那琉璃怎麼辦?

石榴:

沒時間了!

Lo-o-o-o-ove.
----

O-o-o-o-of
----

Lo-o-o-o-ove.
----

And it's stronger than you.
我的愛絕對比你強大

O-o-o-o-of
----

Lo-o-o-o-ove.
----

Lo-o-o-o-ove.
----







SU第一季的神曲!!
超洗腦的!!


沒有留言:

張貼留言